Booking.com

Wednesday, June 12, 2013

Amal Jariah Menjelang Ramadhan



Bulan Ramadan sudah tinggal kurang dari sebulan dan sudah ramai yang mula ingat-mengingati terutama di laman sosial seperti Facebook. Bulan puasa ini sememangnya akan jadi tumpuan orang ramai untuk melakukan amal jariah. Kebanyakan rumah-rumah kebajikan dan badan bukan kerajaan akan menerima banyak sumbangan hasil dari keprihatinan orang ramai.

Melakukan amal jariah ini boleh dilakukan dengan banyak cara. Dari menyumbang ke tabung-tabung masjid, rumah kebajikan, menaja berbuka puasa dan lain-lain. Saya yang bersama Kindness.my, juga mempunyai idea-idea kreatif untuk sebarkan kebaikan. Kindness.my ini adalah sebuah organisasi yang fokus melakukan kebaikan tidak kira tempat atau masa. Pada bulan puasa, warga Kindness.my ini akan agihkan duit raya yang diselitkan di merata tempat awam. Pada yang menjumpainya akan menerima sebuah nota mengatakan wang tersebut adalah duit raya untuk anda! 

Projek lain pula seperti projek kurma yang akan diagihkan kepada orang ramai secara percuma. Kindness.my ini ingin pupuk rasa ingin lakukan kebaikan, dan mengambil kesempatan pada bulan Ramadan ini untuk melakukan lebih banyak kebaikan. Mungkin pembaca blog yang berminat untuk melakukan kebaikan ini boleh rujuk di laman Facebook Kindness.my di https://www.facebook.com/Kindness.my

Muhammad bin Kamarulazizi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...