Booking.com

Thursday, February 6, 2014

Beli Barang Terus Dari Amerika Syarikat

baju tshirt Harvard
Produk seperti Corelle (set pinggan mangkuk), Coach (beg wanita) dan Medela (produk bayi) adalah antara produk premium dimana harganya agak tinggi di Malaysia. Namun begitu ada cara untuk mendapatkan dengan harga lebih murah dan lebih banyak model atau design yang lebih cantik. Kebanyakan produk di luar negara agak berbeza dengan produk dalam Malaysia walaupun jenamanya adalah sama.

Produk Coach


Saya berpeluang untuk mendapatkan beberapa produk yang agak sukar untuk diperoleh di Malaysia. Hampir 10 tahun yang lepas, saya dapat membeli sepasang sarung tangan jenama Alpinestar yang dijual di Amerika Syarikat melalui seorang kawan. Harganya agak murah berbanding dengan di sini dan tidak risau tentang keasliannya kerana kebanyakan produk di USA adalah original.

12 set Pyrex dengan harga cuma RM230 dari US
Kali ini ada sehelai baju yang saya cuba dapatkan di kedai bundle di KL, tetapi tak pernah jumpa. Saya cuba search dalam internet dan saya dapati baju yang saya inginkan ini boleh di dapati di kedai online Universiti Harvard. Kebetulan saya mendapat tahu ada sebuah fanpage di Facebook yang boleh bantu untuk dapatkan barangan serta produk di US dan dihantarkan terus ke Malaysia. Penghantaran biasanya akan mengambil masa antara 3 hingga ke 4 minggu. Melihat dari respon dalam Facebook, saya percaya laman ini boleh dipercayai, lagi-lagi sepupu saya sendiri sangat mengenali mereka di sana.


tabung botol Coca Cola dari Walmart

Saya cuba menghubungi mereka melalui private message dan mereka boleh bantu belikan baju yang saya inginkan tersebut. Kebetulan ada sepupu saya yang juga ingin dapatkan barang dari sana seperti beg Coach dan barangan bayi. Baju sudah dibeli dan kini menunggu baju itu untuk sampai di Malaysia. Harga yang ditawarkan untuk postage juga berpatutan kerana kuantiti yang dihantar adalah banyak. Harga baju tersebut juga mengikut harga yang ditawarkan dalam internet, tetapi saya tambahkan upah extra atas kesudian untuk mereka bantu saya untuk belikan baju tersebut.

Mungkin ramai yang mempunyai hajat yang sama, boleh layari laman fanpage mereka iaitu Authentic Aqil Collections. Lokasi mereka di Atlanta, Georgia. Dan pada peminat Coca Cola juga boleh cuba dapatkan collectible items dari mereka. Boleh email mereka juga di Aqilcollections@gmail.com.

p/s tak sabar nak tunggu baju Harvard nih!

Muhammad bin Kamarulazizi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...