Booking.com

Wednesday, March 13, 2013

Pertahankan Sabah!

gambar ihsan dari laman FB VAT 69 - Perjuangan Semalam

Situasi di Sabah kini berlanjutan hingga ke hari ini. Dan terkini salah seorang dari tentera kita terbunuh dalam pertempuran di Sungai Nyamuk, Kampung Tanjung Batu. Menurut Panglima Angkatan Tentera Jen Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin, sehingga kini sembilan anggota keselamatan terkorban dalam insiden pencerobohan itu manakala 57 penceroboh militan ditembak mati. 

Kita bersyukur kerana kita mempunyai angkatan polis dan tentera yang sentiasa bersedia mempertahankan negara kita. Biarpun keadaan politik di negara kita sedikit "tegang", lagi-lagi menjelang pilihanraya umum, para perajurit kita ini tidak lentur semangat mereka untuk berhadapan dengan pencerobohan dari tentera Sulu. Jangan ada sesiapa yang cuba memberi spekulasi atau pandangan sinis kepada pihak polis dan tentera kita. Semangat patriotik mereka demi mempertahankan negara tidak harus dipertikaikan. Pada peringkat awal pencerobohan pada bulan Februari lepas, ada segelintir masyarakat kita memberi pendapat masing-masing seolah-olah merekalah yang mengatur strategi di Lahad Datu Sabah. Berhadapan dengan musuh secara realiti itu berbeza dengan hanya pandai meletakkan komen-komen negatif di alam maya.

Sama-sama kita doakan agar pasukan keselamatan negara serta masyarakat di Sabah dilindungi dan berharap agar pencerobohan ini selesai dengan lebih cepat.

Muhammad bin Kamarulazizi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...