Booking.com

Wednesday, July 24, 2013

Isu Menggugat Keharmonian Negara

Sudah masuk minggu kedua bulan Ramadan dan tiba-tiba kita dikejutkan dengan ancaman pengganas Sulu yang dikhabarkan ingin menyerang Sabah buat kali kedua. Maklumat ini yang masih samar-samar kesahihannya ini seharusnya diambil serius oleh pihak berkuasa terutama sekali Kementerian Dalam Negeri (KDN) bagi memastikan keselamatan negara berada dalam keadaan baik.

Namun begitu, saya pasti pihak KDN sudah mengambil langkah berjaga-jaga dan mempunyai maklumat-maklumat sejauh mana kesahihan informasi ini. Kita tidak mahu negara kita secara tiba-tiba diserang oleh pengganas luar kerana ini akan memberi pelbagai masalah dari pelbagai aspek. Isu politik yang sudah mula surut akan kembali panas dengan jari menuding antara satu sama lain mengatakan pihak itu ini terlibat dengan pengganas tersebut. Atau  lebih teruk apabila ada pihak yang mengecam pihak polis dan tentera negara kita.

Sempena bulan Ramadan ini, sebaiknya kita bersatu, sentiasa berfikiran positif elak dari berbalah. Berbalah ini akan memberi lebih banyak impak negatif yang akan merugikan semua orang.

Muhammad bin Kamarulazizi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...